ANGLAIS

All play and no work makes Jack a dull boy. Student life is the time to study, play and have fun. Strike a balance between all three, giving more importance to studiesInnocent. Break a bad habit, learn a new skill, read a new book, do a good deed. All the English teachers wish you a very Happy New Year, dear students.

Résultat de recherche d'images pour "Happy New Year students cartoons"

And since this is the time for resolutions, why don't you start by practising your listening skills? (remember that exam coming up soon?Complice)

We suggest a very interesting BBC Radio programme, in which Prince Harry interviews Barack Obama; the latter talks about his memories of the White House, his work with the Obama Foundation, and his hopes for the future. This is a rather long document, but you can listen to bits every day and improve your command of both British and American accents; listen HERE.

Vous avez pris de bonnes résolutions pour cette année, et souhaitez travailler votre anglais de façon autonome? Vous trouverez dans l'espace pédagogique de nombreux conseils méthodologiques, et des outils pour vous aider à progresser.

Pour commencer, un Padlet ICI  qui vous sera très utile.

Et n'oubliez pas nos  nouvelles rubriques sur votre site :

1. une rubrique WORD OF THE WEEK : apprenez un mot nouveau chaque semaine avec Wordreference, et enrichissez votre vocabulaire.
  2. une rubrique TEACHERS' FAVOURITES dans laquelle l'équipe des professeurs d'anglais vous fera partager ses coups de coeur en matière de livres, films et musique.

Word of the week
Teachers' favourites